Jaká dieta je nejvhodnější?

V dnešní době existuje opravdu nepřeberné množství nejrůznějších diet a stravovacích režimů, které slibují rychlý úbytek váhy. V mnoha případech se jedná o poměrně striktní a komplikované jídelníčky, jež jsou z dlouhodobého horizontu neudržitelné. Mezi nejpopulárnější se řadí například Dukanova či Atkinsonova dieta. Dále lze najít například “dietu modelek”, která tkví v podstatě jen v konzumaci ovoce a slibuje úbytek až tři kila za pár dní. Na tomto místě je nutné zmínit, že v případě takto restriktivních stravovacích režimů za tak krátkou dobu nezhubnete tuk, ale pouze přebytečnou vodu, jež vaše tělo zadržuje. Jakmile začnete jíst opět normální stavu, kila se okamžitě vrátí zpět. V mnoha případech lidé zaznamenávají též velmi nepříjemný jojo efekt, kdy přiberou ještě více než byla jejich startovací váha.

ovoce v misce

Toto neustále “dietění” a nabírání hmotnosti zpět má velmi nepříznivý vliv na naše zdraví a metabolismus. Všechny diety, díky kterým budete zázračně hubnout, mají jedno společném, a to je kalorický deficit. Co to znamená? Váš denní příjem jídla bude menší než je váš výdej a vy logicky začnete ztrácet na váze. Nepříjemným jevem však je zpomalení metabolismus, jež s sebou kalorický deficit nese. To znamená, že vaše tělo přepne do “úsporného režimu” a na normální tělesné funkce bude vyžadovat daleko méně energie. Proto tolik lidí po ukončení diety zaznamenává vyšší přírůstek na váze.

 

Mnoho lidí si oblíbilo low carb styl stravování, kdy omezujete konzumaci sacharidů. Keto dieta prodietix.cz je jedním z low carb stylu stravování a je poměrně přísná. Její velkou výhodou je však to, že vám může pomoci shodit nejen přebytečná kila, ale rovněž zlepšit celkový zdravotní stav.

příprava polévky

Dieta by měla být udržitelná

Místo slovo “dieta” je vhodnější používat životní styl. Pokud si totiž chcete novou nižší váhu udržet, nemůžete se vrátit ihned po ukončení vrátit ke starému stravovacímu stylu. Životní styl je něco, co budete schopni držet do konce vašeho života. Proto je mimořádně důležité, aby váš jídelní plán nebyl příliš restriktivní, neboť to téměř vždy značí, že bude toužit po potravinách, která máte “zakázané”.