Jak být hrdá na to kým jste?

Už od dětství je nám předkládáno srovnávání a doporučeno mít nějaký vzor. V pubertě se tato přirozenost projevuje nejvíce, kdy chceme zapadnout, vzhlížet a kopírovat. V dospělosti nám potom na různých školeních a mítincích představují úspěšné lidi a říkají, chcete-li peníze, moc a vliv, buďte jako oni. Jenže nikdo nedokáže být jako ten druhý a postupně se v nás vyvíjí frustrace a nenaplnění. Dává nám to pocit osobního selhání. Osvobozením je se vzepřít okolí i srovnávání a zaměřit se na sebe samu.

žena opřená o dům

10 rad jak na to

 

1.      Kupte si knihy s touto tématikou a berte je jen jako zkušenosti ostatních a jakousi inspiraci. Zvolte si svoji vlastní cestu, byť je to často nepohodlné.

 

2.      Pamatujte, vše se dá naučit. Pokud třeba obdivujete na kamarádce, že to umí s muži, nemusíte hned po jejím vzoru začít nosit šaty s výstřihem a koketovat s každým chlapem na rohu. Jděte na to postupně.  Zvedněte hlavu, narovnejte záda a až vás bude míjet vysněný princ, zkuste se jeho směrem lehce pousmát.

ležící žena v brýlích

3.      Podívejte se do minulosti, co jste již dokázala a z toho se naučte růst. Není to jistě tak dávno, co vám sousedka od vedle říkala, jak obdivuje to, že jste se dokázala úžasně postarat o maminku, když byla nemocná.

 

4.      Žijte z maličkostí. Stejně, jako haléře dokáží vytvořit vysokou bankovku, i ony vám dokáží nastřádat pevný základ. Pochvala manžela za oběd, úsměv starší paní, kterou pustíte sednout v autobuse, či váš dobrý pocit, že jste odolala nezdravému řízku a dala si salát. 

 

5.      Zapisujte si své úspěchy. Když nebudete vědět kudy kam a vše se začne bortit, můžete si tak lehce připomenout, jak úžasná jste.

 

6.      Dovolte si růst. Navštěvujte rozmanité kurzy zaměřené na psychickou stránku i na dovednosti. To, že se učíte poznávat sebe a vytváříte něco nového, vám posiluje sebevědomí.

 

7.      Vyhledávejte situace, které vám nejsou úplně příjemné, a bojíte se jich. Postavte se jim a zkuste je vyřešit. Nevadí, že se to napoprvé nepovede podle ideálních představ, ale budete mít ze sebe skvělý pocit, že jste silná osobnost.

 

8.      Opakování je matka moudrosti. Napište si proto seznam, proč to všechno děláte, čeho chcete dosáhnut a při každém klopýtnutí se na něj znovu podívejte.

 

9.      Zasmějte se. Špatným dnům, stresovým situacím i sobě. Smích je lék na pláč, zoufalství i sebelítost.

 

10.  Pečujte o sebe. I vaše tělo je velmi důležité. Zaslouží si péči kadeřníka, namazat po koupeli, dopřát si masáž i zpevnit cvičením. Budete-li se v něm cítit dobře a zdravě, pak budete i tento pocit vysílat k ostatním.

 

Pamatujte! Úspěch ostatních není vaším neúspěchem. Jste taková, jaká máte být a vaše cesta je ta nejsprávnější a jediná.